Izolacja dachu
Just another WordPress site

Budownictwo wczoraj i dzis : Moc farby: trzy studia przypadków dotyczące koloru w architekturze

Posted in Uncategorized  by admin
August 5th, 2018

Opierając się na Szkole Architektury Stowarzyszenia Architektury i powiązanej z programem badawczym Phd w UIAV, Saturated Space zajmuje się kompleksową analizą gramatyki. i historia koloru w architekturze, percepcyjne i fenomenologiczne zasady koloru w odniesieniu do podmiotu ludzkiego, a także aspekty społeczno-polityczne koloru jako czynnika aktywnego kulturowo. Ten artykuł, napisany przez architekta i redaktora CLOG Jacob Reidel, pierwotnie pojawił się jako. Mocne kolory. na stronie internetowej Saturated Space, forum do dzielenia się, eksplorowania i celebrowania kolorów w architekturze. Przyjmijmy to, architekci są podejrzliwi – jeśli nie trochę wystraszeni – kolorami. Jak inaczej wytłumaczyć domyślną preferencję współczesnego architekta dla odsłoniętych wykończeń, takich jak beton, cegła, stal COR-TEN, kamień i drewno. Być może dzieje się tak dlatego, że wybór koloru zastosowanego przez architekta może często wydawać się jednym z najbardziej subiektywnych – a przez to najmniej uzasadnionych – decyzji podejmowanych w trakcie projektu. * Rzeczywiście, zastosowany kolor rzadko wykonuje się z technicznego punktu widzenia i to smak architekta, czysty i prosty, który często pojawia się zawsze wtedy, gdy klient proponuje konkretny kolor. A może architekci. nieufność wobec zastosowanego koloru zawdzięcza dobrze znanym tendencjom kontrolnym profesji i temu, że kolor jest jednym z najbardziej zmiennych aspektów budynku; lepiej, my, architekci, jesteśmy poinstruowani, skupieni na. i. architektoniczny. decyzje takie jak forma, przestrzeń, materiały, program i organizacja. Rzeczywiście, przyszły właściciel znacznie łatwiej odświeża ścianę, niż ją przenosi. Nie można jednak ignorować mocy farby. W rzeczywistości, w odpowiednich okolicznościach kolor architektoniczny może okazać się uderzająco skuteczny, przesuwając styl architektoniczny i formę w jego zdolności do komunikowania się za pomocą jasnych i prostych terminów. Zjawisko to potwierdzają trzy oficjalne rezydencje szefów państw: Biały Dom w Waszyngtonie, Różowy Dom (La Casa Rosada) w Buenos Aires i Niebieski Dom (Cheongwadae) w Seulu – trzy kultowe projekty popularnie zdefiniowane znacznie więcej przez ich kolor zewnętrzny niż przez jakiekolwiek formalne lub stylistyczne cechy architektoniczne. Biały Dom w Waszyngtonie, DC, USA. Obraz. Joe Ravi przez shutterstock.com Najstarszym i prawdopodobnie najlepiej znanym przykładem jest amerykański Biały Dom. Początkowo ukończony w 1800 roku po rewolucji, która odrzuciła brytyjskie rządy kolonialne, Biały Dom był pierwotnie określany bardziej elegancko i opisowo jako Pałac Prezydenta. . Prezydencki Dwór. . Executive Mansion ,. i. Dom prezydenta. jednak do 1811 roku społeczeństwo zaczęło odnosić się do budynku dzięki charakterystycznemu wykończeniu powierzchni zewnętrznej, białej mieszaninie wapna, kleju ryżowego, kazeiny i ołowiu nad fasadą z piaskowca. W 1901 r. Prezydent Theodore Roosevelt miał Biały Dom w Waszyngtonie. wyryte na papeterii prezydenta, dzięki czemu nazwa oficjalna.Istnieją co najmniej dwa przeważające wyjaśnienia wyboru białej farby, jeden z jawnymi politycznymi i symbolicznymi wydźwiękami, a drugi koncentrując się na wydajności technicznej. Pierwszy twierdzi, że po spaleniu w 1814 r. Waszyngtonu w czasie wojny 1812 r. I późniejszej naprawie i ukończeniu Białego Domu, szary dom prezydenta był pomalowany na biało, by go zamaskować – i, prawdopodobnie, wymazać pamięć. obrażenia od ognia spowodowane przez wojska brytyjskie. Chociaż nieodłączne tematy skasowania i odnowy są bez wątpienia atrakcyjne, ta historia jest niczym więcej niż mitem, ponieważ budynek został nazwany na piśmie przed wojną jako Biały Dom . Z drugiej strony, wyjaśnienie performatywne że Biały Dom otrzymał charakterystyczny wybielacz zewnętrzny w 1798 roku, aby chronić fasadę z piaskowca przed zamarznięciem zimy. Być może jest to bardziej prawdopodobne z chronologicznego punktu widzenia, ale wyjaśnienie to pozostaje nieco niesatysfakcjonujące w wyborze koloru jako czysto technicznej decyzji. Być może warto zatem rozważyć trzecie hybrydowe wyjaśnienie. Pod koniec XVIII wieku polichromia architektury starożytnej Grecji i Rzymu nie była jeszcze powszechnie znana, a architektura klasyczna została wyobrazona jako charakteryzująca się platońską bielą. W czasach po rewolucji w Ameryce, gdy narodziła się nowa republika, która wzorowała się na klasycznym Rzymie i Grecji, białe budynki miałyby szczególnie silną moc asocjacyjną. Tak więc, jeśli dom prezydenta z piaskowca musiał być pomalowany, aby chronić jego zewnętrzną stronę, a nawet gdyby nie miał lepszego wyboru koloru niż biały. Casa Rosada (Pink House) w Buenos Aires, Argentyna. Obraz. alex_black przez shutterstock.com Rywalizujące symboliczne i techniczne wyjaśnienia wyboru farby towarzyszą innej słynnej rezydencji wykonawczej – Pink House w Argentynie. Dziś Pink House służy jako oficjalny dwór wykonawczy i off
[patrz też: ile kosztuje malowanie ścian, głębokość posadowienia fundamentów, nowoczesne małe domy ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: głębokość posadowienia fundamentów ile kosztuje malowanie ścian nowoczesne małe domy