Izolacja dachu
Just another WordPress site

Budownictwo wczoraj i dzis : Ban vs. Schumacher: Czy architekci powinni przyjąć odpowiedzialność społeczną

Posted in Uncategorized  by admin
June 12th, 2018

Opera w Kantonie, Zaha Hadid Architects. Obraz. Iwan Baan W ubiegłym tygodniu Patrik Schumacher, praworęczny człowiek Zaha Hadid, próbował wyznaczyć granice architektury w postach mediów społecznościowych godnych Tysiąclecia. Ton był normatywny i charakteryzował się liberalnym zastosowaniem zamka caps. W idealnym świecie można go było zignorować zbiorowo, ale dyskusja rozwinęła się w wielu wątkach na Facebooku i zainspirowała szeroką reakcję mediów (nie wspominając o tym). Proponuję ci bardzo abstrakcyjną abstrakcję: wkład architektury w społeczeństwo jest formą, nie polityczną poprawnością, a nie sztuką, której brakuje funkcji poza nią. Spora część następującego przekomarzania na ścianie Facebooka Schumachera przyciąga, a następnie wymazuje, a następnie ponownie wprowadza rozróżnienie między sztuką i architekturą. Z wyraźnym oburzeniem, szczególnie krytykuje zwycięzców Biennale Architektury w Wenecji w 2012 roku. Nie było go na liście. Zaniedbane godności na bok, komentarz pozwolił na wszechobecne i wszechobecne pytanie w naszej dyscyplinie, aby powrócić na cyfrowe forum: Co oferują architekci, których nikt inny nie może. Chociaż nie zgadzam się ze zwolnieniem Schumachera. Politycznie poprawne. architektura (dojdziemy do tego), znalazłem kilka bryłek lśniącego złota na patelni po przejrzeniu jego rantu na Facebooku. I było sporo przesiewania. Jak to zwykle bywa w pismach architektonicznych, trzeba przełamać kilka warstw wzniosłego, intelektualnego żargonu, aby dotrzeć do soczystego centrum. Pierwotne zdanie Schumachera na pierwszy rzut oka można rozumieć jako ograniczenie architektury do samodzielnego kształtowania; obiekt, skorupa. Jednak w komentarzach dalej rozróżnia pole jako tworzenie formy z funkcją performatywną.. Ta funkcja, jak mówi, jest społeczna: porządkowanie, tworzenie ram i ułatwianie współpracy społecznej . Celem architektury jest przesunięcie sił społecznych poza siebie, a manipulacja formą jest środkiem do tego celu. Al Wakrah Stadium, Zaha Hadid Architects. Zdjęcie dzięki uprzejmości ZHA Przyrównuje mechanikę formy do języka języka, gdzie znaczenie pozostawia interpretacja odbiorcy. Elementy formy to struktura i składnia, nasz zestaw narzędzi komunikacyjnych, a nasze ułożenie tych elementów pozwala nam pobudzać symboliczne znaczenie i skojarzenia. Umieść kolumnę i oznacz ją jako wpis. Złożyć dach stadionu i oznaczać warg sromowych. Schumacher wskazuje na wielkie przesunięcia stylistyczne jako największe momenty w naszej dyscyplinie. Oznaczają (i prawdopodobnie wywołują) zmiany kulturowe. Są to nacięcia na miarę, na podstawie której mierzy się wzrost architektury. Niektórzy sugerują, że architektura słabnie od czasów modernizmu. Schumacher oferuje parametryczność jako rodzącego się Mesjasza. . [To] ratuje istnienie dyscypliny. deklaruje. Teraz nie jestem wyznawcą parametryzmu – chętnie przyznaję się do tego, że jestem niedouczony na ten temat – jednak jestem pod wrażeniem tej możliwości. Łagodne krzywe sugerują kuszący potencjał wykorzystania i usprawnienia sił kulturowych i politycznych, przetrawienia ich i zaoferowania nowej interpretacji. Masowe indywidualizacja i cyfrowe uzależnienie rosną w naszym społeczeństwie. Nie ulega wątpliwości, że tłum ludzi będzie krzyczeć, aby ich własne pragnienia były konkretne w formie unikalnego, ponumerowanego panelu w swoim ulubionym muzeum. Po prostu pomyśl o możliwościach selfie. Oczywiście niekoniecznie to proponuje Schumacher. Jest to po prostu jeden z możliwych rezultatów wykorzystania globalnej kultury do uporządkowania, ułożenia i ułatwienia współpracy społecznej. Cardboard Cathedral, Shigeru Ban Architekci. Obraz. Stephen Goodenough Jestem głęboko przekonany, że zbudowane środowisko i kultura są w wzajemnym oddziaływaniu. Czasami jest agresywny i niestabilny. Innym razem nie dzwonią do siebie. Parametryzm, jako styl i narzędzie, można odczytać jako formalny odpowiednik naszej tendencji do cyfrowego sięgania i łączenia. To może być postrzegana jako przyszłość dyscypliny, ale nie jest to jedyny sposób. Pas narzędziowy architekta zawiera więcej niż umiejętność konstruowania złożonych relacji formalnych. Oczywiście, możemy zmienić paradygmaty społeczeństwa używając tego systemu, rzeźbiąc kulturę w łuku tak gładkim i obojętnym jak lśniące dachy Schumachera. Możemy również użyć młotka. Jako architekci możemy wykorzystać nasze obszerne szkolenia w zakresie rozwiązywania problemów, aby tworzyć rozwiązania z ograniczonych zasobów. Możemy konstruować systemy, które bezpośrednio wpływają na życie jednostek, zamiast szeptać do mas poprzez naszą manipulację formą. Schumacher potępia tę metodę jako politycznie poprawną . Nazwiemy to. Humanitarny.. Zwycięzcami Biennale Architektury w Wenecji w 2012 roku, cierniem w stronę parametrystów, jest japoński pawilon Toyo Ito, w którym przedstawiono alternatywne propozycje mieszkaniowe ofiar tsunami. Otrzymano formalną walidację fr
[więcej w: srebro lokacyjne, energooszczędne okna pcv, systemy do drzwi przesuwnych mazowieckie ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: energooszczędne okna pcv srebro lokacyjne systemy do drzwi przesuwnych mazowieckie