Izolacja dachu
Just another WordPress site

Budownictwo i architektura : Light Matters: Richard Kelly, The Unsung Master Behind the Modern Architecture S Greatest Buildings

Posted in Uncategorized  by admin
April 30th, 2018

Seagram Building, Nowy Jork. Richard Kelly oświetlił niektóre z najbardziej charakterystycznych budynków XX wieku: Szklany Dom, Seagram Building i Kimbell Art Museum. Jego strategia projektowania była zaskakująco prosta, ale niezwykle udana. Oświetlenie dla architektury było i nadal jest często zdominowane przez inżynierski punkt widzenia, zrezygnowany z określania wystarczających poziomów natężenia oświetlenia dla bezpiecznego i wydajnego środowiska pracy. W tle oświetlenia scenicznego Kelly przedstawiła scenograficzną perspektywę oświetlenia architektonicznego. Jego punkt widzenia może wydawać się oczywisty dla dzisiejszej społeczności architektonicznej, ale był rewolucyjny jak na tamte czasy i wywarł silny wpływ na nowoczesną architekturę. Dowiedz się więcej o niezwykłym i niedocenianym wkładzie Richarda Kelly ego do architekta, po przerwie. + 11 Jednym z pierwszych znaczących dzieł Richarda Kelly był słynny Szklany Dom Philipa Johnsona w Nowym Kanaanie. Wyzwaniem dla przezroczystej architektury, która zyskuje popularność wraz z rozwojem stylu międzynarodowego, było samo szkło przezroczyste, które w nocy zamienia się w lustro, odzwierciedlające oświetlenie wnętrza. Minimalizując oświetlenie wnętrza i oświetlając otaczający trawnik i drzewa, Kelly przywrócił ciągłość i przepływ z dnia w nocy. Szklany dom w nocy autorstwa Steve a Brosnahana. Architekt: Philip Johnson. Projekt oświetlenia: Richard Kelly. New Canaan / Connecticut, USA. www.theglasshouse.org. Obraz. Steve Brosnahan Glass House at Night. Architekt: Philip Johnson. Projekt oświetlenia: Richard Kelly. New Canaan / Connecticut, USA. www.theglasshouse.org. Obraz. Steve Brosnahan W swoim eseju o sztuce College Art Journal Światło jako integralna część architektury (1952), Kelly podsumował swoją teorię oświetlenia, na którą duży wpływ miała teoria percepcji, zasady oświetlenia scenicznego i efekty świetlne występujące w przyrodzie. Do tej pory jego terminologia jest używana do opisania tła koncepcyjnego wielu rozwiązań oświetleniowych, w szczególności jego koncepcji trzech różnych rodzajów oświetlenia: Ogniskowa poświata, ambientowa luminescencja i gra brylantów . Ogniskowa poświata jest dla Kelly sposobem na wskazanie Na zewnątrz ważne elementy, jak wyjaśnia: Ogniskowa poświata jest kolejnym punktem na współczesnej scenie – jest to kałuża światła na ulubionym krześle do czytania, to oślepiający koniec doliny promyk słońca. twarz i latarka na schodach … Ogniskowa poświata przyciąga uwagę, łączy różne części, sprzedaje towary, oddziela ważne od nieważnych, pomaga ludziom widzieć. Światło w powietrzu to oświetlenie tła, które służy do postrzegania środowisko w ogóle, w słowach Kelly ego: Luminescencja otoczenia to nieprzerwane światło śnieżnego poranka w otwartym kraju. Jest to światełko mgły na morzu w małej łódce, jest mrokiem zmierzchu na szerokiej rzece, gdzie brzeg, woda i niebo są nie do odróżnienia. Jest w każdej galerii sztuki z oświetlonymi taśmami ścianami, półprzezroczystym sufitem i białą podłogą. (…) Światło w otoczeniu wytwarza bezcieniowe oświetlenie. Minimalizuje formę i masę. Zasadniczo Kelly opisuje. Grać brylanty. tak lekkie, jak informacje, które mogą być dynamiczne lub kolorowe: Gra brylanty to nocą Plac Times Square, to osiemnastowieczna sala balowa z kryształowymi żyrandolami i wieloma płomieniami świec. To światło słoneczne na fontannie lub falującym strumyku. skrzynia z diamentami w otwartej jaskini, to okno z różami w Chartres … Gra brylantów pobudza nerwy wzrokowe, a z kolei stymuluje ciało i ducha, przyspiesza apetyt, budzi ciekawość, wyostrza dowcip … Kelly dostrzegł piękno wizualne we wzajemnym oddziaływaniu wszystkich trzech rodzajów światła, chociaż zwykle dominował on dla niego. Seagram Building, Nowy Jork. Wejście, Seagram Building, Nowy Jork. Obraz. Ezra Stoller / Esto Seagram Building, Nowy Jork. Obraz. Ezra Stoller / Esto Dla Seagram Building, Kelly wpadł na pomysł Tower of light. , Symbolu oświetlenia architektonicznego, a magazyn Architectural Forum uhonorował go jako jeden z najlepiej oświetlonych budynków, jakie kiedykolwiek zbudowano . jest zdominowany przez pionowe oświetlenie, a wykonany na zamówienie system mycia ścian podkreśla matową powierzchnię trawertynu, a ponadto rzędy downlightów tworzą przyjemną matę światła wokół budynku, nadając budynkowi wrażenie pływającego. Podłogi są oświetlone świetlistym sufitem na obrzeżach budynku, a dla Restauracji Four Seasons w budynku Seagram, Kelly zastosował strategię Graj brylanty : odbijające światło metalowe zasłony, złotą lśniącą rzeźbę i podwodne oświetlenie dla basen tworzy wysoce wyrafinowaną scenę do luksusowych posiłków, dzięki wpuszczanym oprawom Kelly był w stanie skoncentrować się na efektach oświetlenia, a nie na oprawie oświetleniowej
[podobne: boazeria drewniana, płytki elewacyjne, beton architektoniczny ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: beton architektoniczny boazeria drewniana płytki elewacyjne