Izolacja dachu
Just another WordPress site

Architektura 21szego wieku : Piąty Filar: Przypadek dla architektury Hip-Hop

Posted in Uncategorized  by admin
June 11th, 2018

Fujdy Filipa Dujardina. – seria płyt fotograficznych fikcyjnych przestrzeni architektonicznych. Zdjęcie dzięki uprzejmości Highlight Gallery Poniższy artykuł Sekou Cooke został pierwotnie opublikowany w The Harvard Journal of African American Planning Policy. Nie. DJ Kool Herc. Nie The Sugarhill Gang. Nie Crazy Legs. Nawet Cornbread. Prawdziwym ojcem hip-hopu jest Mojżesz. Tygoryczny, bezlitośnie sprawny szef kilku organizacji robót publicznych w Nowym Jorku, Robert Moses, zrobił więcej w swojej pięćdziesięcioletniej kadencji, aby kształtować warunki fizyczne i kulturowe wymagane do narodzin hip-hopu, niż jakakolwiek inna siła człowieka czy natury. Jego wielka wizja miasta obojętnie bulgotała mu drogę przez prywatne osiedla, dzielnice mieszczańskie i slumsy. Jego spuścizna: 658 placów zabaw, 28 000 mieszkań, 2 600 000 akrów parków publicznych, Flushing Meadows, Jones Beach, Lincoln Center, wszystkie połączone ze sobą 416 milami parków i 13 mostami. Ville Radieuse okazał się oczywisty, nie przez Le Corbusiera, wizjonerskiego architekta, ale przez najlepszego kreatora rachunków w Albany . Ta nowa urbanistyka pogłębiła rozdźwięki w klasie i kulturze już obecne w powojennym Nowym Jorku, podniosła penthousy i weekendowe ucieczki do Hamptons lub doliny Hudson i sprowadziła biednych do zatłoczonych metra i publicznych wież mieszkalnych. inkubator dla nowo powstałej kontrkultury. Nie trzeba znać wszystkich tekstów w Grandmaster Flash. The Message. lub Melle Mel. s. White Lines. docenić zapalające struktury zbudowane przez Mojżesza i jego politykę. Gdy Bronx zaczął się palić, hip-hop zaczął się podnosić. Zbudowany przez Roberta Mosesa na Światowe Targi w 1964 roku, po części jako święto miejskiej infrastruktury miejskiej, ten architektoniczny model o powierzchni 9335 stóp kwadratowych obejmuje każdy budynek zbudowany przed 1992 r. We wszystkich pięciu gminach, to jest w sumie 895 000 poszczególne konstrukcje . Zdjęcie dzięki uprzejmości użytkownika Wikimedia AaronSw Każda ważna epoka kulturowa w społeczeństwie zachodnim – renesans, barok, modernizm – zgromadziła wiele twórczych punktów sprzedaży: teatr, muzykę, taniec, sztukę i architekturę. Pierwsze cztery formy sztuki znajdują swoje odpowiedniki w. Czterech filarach hip-hopu: dezji, emceeing, b-boying i graffiti. Architektura jest zagubiona. Hip-hop nie istniałby, gdyby nie architektura, urbanistyka i urbanistyka. Dlaczego więc architektura hip-hopowa nie istnieje. Jeśli tak, to kim są jej praktycy. Jeśli jeszcze istnieje, jak to się stanie. A jeśli ostatecznie pogodzimy się z relacją hip-hopu z architekturą, jak przekształcą się społeczności, przestrzenie i życia. Architektura przetrwała większość swojej historii na szczycie Wieży Kości Słoniowej. Choć kwestie różnorodności i niedostatecznej reprezentacji w tej dziedzinie zyskały coraz większą popularność, 150 lat po założeniu akademii władza i kontrola w zawodzie pozostają w rękach białych mężczyzn o białych włosach i czarnych garniturach. Ze wszystkich kreatywnych form architektura była (i jest) najmniej dostępna dla mieszkańców Południowego Bronksu. Jak wyjaśnia redaktor naczelny Architecture Magazine, Kriston Capps, w architekturze można skorzystać z pomocy Kanye Westa. od pięciu do siedmiu lat w programie studiów zawodowych i 5600 godzin rozwoju stażystów może okazać się nie do pokonania dla biednych Murzynów i Latynosów. Brak znaczącej obecności mniejszości w terenie – mniej niż wymagany do zebrania odpowiedniego głosu – wzmacnia rozłączność między projektantami a użytkownikami. Wpływ kulturowy i agencja społeczna jest znacznie łatwiejsza do zdobycia dzięki zestawowi gramofonów, mikrofonu, pary Adidas lub puszki farby w sprayu. Podczas gdy praktyka, zawód i dyscyplina architektury nie były szczególnie otwarte na hip-hop naród, hip-hop, z drugiej strony, obejmował zarówno umiejętności, jak i sposób myślenia architekta. Wykorzystanie przez DJ a utworów jako istniejących warunków i wokali jako interwencji strukturalnie wywołuje projekty ponownego wykorzystania adaptacyjnego. Mówiąc o beatach tanecznych pochodzących z popularnych piosenek z późnych lat sześćdziesiątych i wczesnych lat siedemdziesiątych, kool Herc pożyczył od swoich jamajskich odpowiedników, a DJ-e stworzyli zupełnie nową formę zaangażowania w znaną z innych utworów piosenkę. Remix to renowacja. Impulsywna i wielokrotna kalibracja słowa mówionego MC w wyrazistym wersecie ściśle pokrywa się z procesami projektowania architektonicznego. Odwrotny charakter muzyki i architektury został kanonizowany przez oświadczenie Goethego – nazywam architekturą zamrożonej muzyki. a także nawiązanie Corbusiera do jazzu jako muzyki z epoki budownictwa. Unikalna struktura Hip-Hop tworzy ramy dla nowych relacji przestrzennych. Jego teksty (patrz. Wiadomość.) Stale odzwierciedlają fizyczne warunki środowiska miejskiego. Rap jest konstrukcją. Walden Houses, NYC. Obraz. Nick Oran Walden Houses, NYC. Obraz. Nick Oran Poza układem choreograficznym
[przypisy: obróbka strumieniowo ścierna, sprzątanie po sprzątanie mazowieckie, podłogi drewniane ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: obróbka strumieniowo ścierna podłogi drewniane sprzątanie po sprzątanie mazowieckie